AA+A++

Aktywny Rodzic – nowe świadczenia dla rodzin

Aktywny Rodzic – nowe świadczenia dla rodzin

Od 1 października 2024 r. ruszy program Aktywny Rodzic, który wprowadza nowe świadczenia pieniężne dla rodzin. Program ma ułatwić rodzicom pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywizacją zawodową. Wnioski o świadczenia można składać do ZUS od 1 października 2024 r.

Jakie są rodzaje świadczeń

Program obejmuje świadczenia:

  • aktywni rodzice w pracy – nowe świadczenie,
  • aktywnie w żłobku – zastąpi dofinansowanie do żłobka,
  • aktywnie w domu – zastąpi rodzinny kapitał opiekuńczy.

Świadczenia z programu Aktywny Rodzic przysługują bez względu na dochód rodziny i nie podlegają egzekucji administracyjnej i komorniczej. Od świadczeń nie pobiera się zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Świadczenie aktywni rodzice w pracy

Świadczenie to przysługuje aktywnym zawodowo rodzicom lub opiekunom na dziecko w wieku od 12. do 35. miesiąca życia. Świadczenie nie przysługuje na dziecko, które uczęszcza do przedszkola, żłobka, klubu dziecięcego lub jest pod opieką dziennego opiekuna. Świadczenie wyniesie 1500 zł miesięcznie na dziecko lub 1900 zł, jeżeli maluch ma odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności.

Świadczenie aktywnie w żłobku

Świadczenie to przysługuje na dofinansowanie kosztów objęcia dziecka opieką w żłobku, klubie dziecięcym albo sprawowaną przez dziennego opiekuna.

To wsparcie zastąpi dotychczasowe dofinansowanie żłobkowe z ZUS. Nowe świadczenie będzie pokrywało koszty do 1500 zł miesięczne. A w przypadku dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności kwota dofinansowania wyniesie 1900 zł.

Świadczenie przysługuje do końca roku szkolnego, w którym dziecko skończy 3 lata, a gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – do końca roku szkolnego, w którym skończy 4 lata.

Świadczenie aktywnie w domu

Świadczenie to przysługuje na każde dziecko w rodzinie, w wieku od 12 do 35. miesiąca życia.

Zastąpi dotychczasowy rodzinny kapitał opiekuńczy, ale w odróżnieniu od RKO obejmie także pierwsze dziecko. Świadczenie wyniesie po 500 zł miesięcznie. Łączna kwota do wykorzystania na jedno dziecko w okresie od 12 do 35. miesiąca życia dziecka wyniesie 12 tys. zł.

Jak złożyć wniosek o świadczenia z programu Aktywny Rodzic

Wnioski można będzie składać tylko elektronicznie od 1 października 2024 r. Wniosek złożony w formie papierowej ZUS pozostawi bez rozpatrzenia.

Więcej informacji o programie Aktywny Rodzic na stronie www.zus.pl

 

Aktywny Rodzic – materiały informacyjne i przykłady

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 - diagnoza potrzeb mieszkańców gminy Rabka-Zdrój

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

Realizacja Programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 finansowanego ze środków państwowego funduszu celowego pn. Fundusz Solidarnościowy

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił rozpoczęcie naboru wniosków dla gmin/powiatów w ramach programu resortowego pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, którego głównym celem jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy wsparcia dla osób:

– dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,

– osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub traktowane na równi do wymienionych.

Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w:

  • wykonywaniu czynności samoobsługowych;
  • prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełniania ról w rodzinie;
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika miejsca;
  • podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w Programie prosimy   o kontakt z pracownikami socjalnymi  Ośrodka Pomocy Społecznej w Rabce-Zdrój w godzinach urzędowania Ośrodka tj.

poniedziałek 8.00 – 17.00
wtorek 8.00 – 16.00
środa 8.00 – 16.00
czwartek 8.00 – 16.00
piątek 8.00 – 15.00

lub pod nr telefonu 18-26-80-482

Szczegółowe informacje na temat Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 uzyskać można na stronie internetowej

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Informacja Stowarzyszenia Sursum Corda – darmowe materiały edukacyjno-informacyjne

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT NOWOTARSKI, w ramach którego prowadzona jest nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje, którego celem jest wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i prawnymi – przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy – prowadzimy także EDUKACJĘ PRAWNĄ, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.
Zachęcamy do zapoznania się z DARMOWYMI WIDEOPORADNIKAMI EDUKACYJNYMI.

Materiały są możliwe do udostępniania za pomocą kanału Youtube:

·       JAK NIE POPŁYNĄĆ NA WAKACJACH…Co zrobić, gdy wakacyjny wyjazd nie spełnia oczekiwań? Jak uchronić się przed problemami z biurem podróży lub jego upadłością? Czy walka o wymarzony widok z pokoju jest opłacalna? Na te i inne pytania odpowiada dr Michał Zawiślak – radca prawny.

·       DPS, JAK ZADBAĆ O SPOKOJNĄ STAROŚĆ NAJBLIŻSZYCHCzy dom pomocy społecznej to rzeczywiście dobre miejsce dla naszych najbliższych? Co z finansowaniem takiego pobytu? Czy jeśli nasz najbliższy trafi do domu pomocy społecznej, to nie możemy się z tego wycofać? Na te i inne pytania odpowiada dr Michał Zawiślak – radca prawny.

·       PRZYMUSOWE LECZENIE UZALEŻNIEŃJakie są rodzaje uzależnień? Czy uzależnienia możemy przymusowo leczyć? Jakie kroki podjąć, gdy w naszym otoczeniu jest osoba uzależniona?  Na te i inne pytania odpowiada Joanna Jańczy – radca prawny.

·       EKSMISJA KŁOPOTLIWEGO NAJEMCYCo zrobić, gdy najemca nie płaci nam za lokal? Kogo możemy eksmitować? Czy eksmisja jest łatwym procesem?  Na te i inne pytania odpowiada Joanna Jańczy – radca prawny.

Zapraszamy także do śledzenia naszych innych działań edukacyjno-promocyjnych: 

·       Facebook – www.facebook.com/pomocprawna.sursumcorda

·       Tik Tok – www.tiktok.com/@edukacjaprawna

·       Instagram – www.instagram.com/edukacja_prawna_sursum_corda

·       Serwis – www.pomocprawna.sc.org.pl, z dedykowaną każdemu powiatowi stroną informacyjną i edukacyjną

·       infolinia o systemie NPP i NPO pod nr tel. 18 44 11 994

·       całodobowy kanał informacyjny Messenger @Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje

 

Bon Energetyczny

Od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. można składać wnioski o jednorazową wypłatę bonu energetycznego

Przepisy ustawy z 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz.U. z dnia 12 czerwca 2024r. poz. 859) dają możliwość ubiegania się w 2024 r. przez osoby spełniające kryterium dochodowe o wypłatę bonu energetycznego. Świadczenie ma pozwolić częściowo pokryć płatności z tytułu energii elektrycznej. Aby otrzymać wsparcie finansowe, konieczne będzie spełnienie wymagań określonych w ustawie – w tym przede wszystkim złożenie w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania stosownego wniosku o jego wypłatę.

Bon energetyczny przysługuje:

  1.  osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 2.500 zł,
  2.  osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 1.700 zł na osobę

Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.

Jednocześnie obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę, co oznacza, iż bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł. Poniżej 20 zł kwota bonu energetycznego nie będzie wypłacana.

Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  1.    300 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
  2.    400 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
  3.    500 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
  4.    600 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  1.    600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
  2.    800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
  3.   1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
  4.   1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

 

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie określonym w zdaniu pierwszym pozostawia się bez rozpoznania.

Wnioski można składać:

  1. Osobiście w wersji papierowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju
    ul. Parkowa 2,  Dział Świadczeń Rodzinnych pokój nr 2  tel: 182680477
  2. za pośrednictwem Poczty Polskiej
  3. za pośrednictwem platformy ePUAP, mObywatel    (proszę pamiętać, że należy podpisać podpisem elektronicznym zarówno pismo przewodnie jak i załączony wniosek o bon energetyczny)

 

Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. i jest wypłacany jednorazowo.

Wniosek o wypłatę  bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

Przyznanie bonu energetycznego nie wymaga wydania decyzji. Informacje o przyznaniu bonu energetycznego będą przekazywane na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego.

W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego, informację o przyznaniu bonu energetycznego będzie można odebrać osobiście . Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.

 

Wypłata nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych od wojewody, na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę, bądź w przypadku braku wskazania nr rachunku – w kasie  Ośrodka Pomocy w Rabce Zdroju.

Minister właściwy do spraw energii określa i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu wzór wniosku o wypłatę bonu energetycznego, mając na względzie zapewnienie przejrzystości tego wniosku.

Wzór wniosku  o wypłatę bonu energetycznego
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/

Webinarium "Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów".

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium (spotkanie online) odbędzie się 11 września 2024 roku (10:00-12:30).

Celem spotkania online (webinarium) jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89709&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 10 września 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe.
W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz
z linkiem) na spotkanie.

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Zał. nr 4 Klauzula informacyjna dla uczestników i osób ich zgłaszających na seminaria w ramach projektu edukacyjnego CEDUR.docx

Skrócony czas pracy

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju uprzejmie informuje, iż w związku z falą upałów, Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju będzie czynny w dniach:

10 lipca 2024 r. do godz. 15:00

11 lipca 2024 r. do godz. 14:00

12 lipca 2024 r. do godz. 14:00

Zmiana ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy.

Informujmy, że 7 czerwca 2024 r. Prezydent RP podpisał ustawę z 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (druk 342), która weszła w życie 1 lipca 2024 r. Ustawa przewiduje istotne zmiany w systemie wsparcia dla obywateli Ukrainy tj:

  • legalność pobytu obywateli Ukrainy w Polsce została przedłużona do 30 września 2025 r., jednak  zmianie uległ sposób ustalania sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej. Od 1 lipca 2024 r. sytuacja ta ustalana będzie na podstawie rodzinnego wywiadu środowiskowego przeprowadzonego w miejscu zamieszkania osoby/ rodziny ubiegającej się o pomoc. Informujemy, iż obywatele Ukrainy ubiegający się o pomoc na zasadach i w trybie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, mają obowiązek przedłożenia przetłumaczonych na język polski dokumentów/dowodów potwierdzających dane zawarte w wywiadzie środowiskowym.
  • uchylenie podstawy do uzyskania przez obywatela Ukrainy jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł na osobę, przeznaczonego na utrzymanie, w szczególności na pokrycie wydatków na żywność, odzież, obuwie, środki higieny osobistej oraz opłaty mieszkaniowe od dnia 1 lipca 2024 r.  Ustawa wprowadza w art. 20 przepis przejściowy dający możliwość przyznania świadczeń osobom uprawnionym na podstawie art. 31 ustawy jeśli postępowania o te świadczenia zostały wszczęte przed dniem wejścia
    w życie ustawy zmieniającej.
  • uchylenie art. 13 ustawy pomocowej, dotyczącego przyznawania świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy. Według przepisów ustawy, świadczenie pieniężne będzie można przyznać za okres do dnia 30 czerwca 2024 r. Wniosek należy złożyć w terminie miesiąca od ostatniego dnia okresu objętego wnioskiem, nie później niż do dnia 31 lipca 2024 r.

Bon energetyczny

Od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. można składać wnioski o jednorazową wypłatę bonu energetycznego.

Przepisy ustawy z 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz.U. z dnia 12 czerwca 2024r. poz. 859) dają możliwość ubiegania się w 2024 r. przez osoby spełniające kryterium dochodowe o wypłatę bonu energetycznego. Świadczenie ma pozwolić częściowo pokryć płatności z tytułu energii elektrycznej. Aby otrzymać wsparcie finansowe, konieczne będzie spełnienie wymagań określonych w ustawie – w tym przede wszystkim złożenie w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania stosownego wniosku o jego wypłatę.

Bon energetyczny przysługuje:

  1.  osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 2.500 zł,
  2.  osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 1.700 zł na osobę

Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.

Jednocześnie obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę, co oznacza, iż bon energetyczny będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł. Poniżej 20 zł kwota bonu energetycznego nie będzie wypłacana.

Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  1.    300 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
  2.    400 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
  3.    500 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
  4.    600 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  1.    600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
  2.    800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
  3.   1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
  4.   1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

 

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie określonym w zdaniu pierwszym pozostawia się bez rozpoznania.

Wnioski można składać:

  1. Osobiście w wersji papierowej Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju
    ul. Parkowa 2 Dział Świadczeń Rodzinnych pokój nr 2  tel: 182680477
  2. za pośrednictwem Poczty Polskiej
  3. za pośrednictwem platformy ePUAP, mObywatel    

(proszę pamiętać, że należy podpisać podpisem elektronicznym zarówno pismo przewodnie jak i załączony wniosek o bon energetyczny)

 

Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. i jest wypłacany jednorazowo.

Wniosek o wypłatę  bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

Przyznanie bonu energetycznego nie wymaga wydania decyzji. Informacje o przyznaniu bonu energetycznego będą przekazywane na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego.

W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego, informację o przyznaniu bonu energetycznego będzie można odebrać osobiście . Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.

 

Wypłata nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych od wojewody, na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę, bądź w przypadku braku wskazania nr rachunku – w kasie  Ośrodka Pomocy w Rabce Zdroju.

Minister właściwy do spraw energii określa i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu wzór wniosku o wypłatę bonu energetycznego, mając na względzie zapewnienie przejrzystości tego wniosku.

Wzór wniosku  o wypłatę bonu energetycznego
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/

 

Projekt „NOWY START W MAŁOPOLSCE Z EURESEM”

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie realizuje projekt skierowany do osób, które spędziły zagranicą co najmniej 6 miesięcy, powróciły do Małopolski w przeciągu ostatniego roku (12 miesięcy) i do tej pory nie mają pracy.
Projekt ma tytuł „NOWY START W MAŁOPOLSCE Z EURESEM” a jego Uczestnicy będą mieli m.in. możliwość skorzystania z 95% dofinansowania na szkolenia.

KONTAKT:

koordynator projektu:
Barbara Walczak tel. 500 573 931 barbara.walczak@wup-krakow.pl

lub

Katarzyna Fronczyk tel. +48 513 422 066

Specjalista ds. systemu bonowego

Nowy start w Małopolsce z EURESem

plakat NSE

« Poprzednia stronaNastępna strona »