AA+A++

Rekrutacja do opieki wytchnieniowej realizowanej w ramach projektu Małopolski Tele-Anioł 2.0

W poniższym linku zostały umieszczone informacje Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

dotycząca rekrutacji do opieki wytchnieniowej realizowanej w ramach projektu Małopolski Tele-Anioł 2.0

 

informacje i druki dot. opieki wytchnieniowej

NABÓR NA STANOWISKO PRACOWNIK SOCJALNY OPS RABKA-ZDRÓJ

Rozstrzygnięcie naboru na stanowisko pracy pracownik socjalny – Aktualizacja z dnia 30-12-2024r.

Wyniki poniżej

Protokół z rozstrzygnięcia naboru

Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju ogłasza nabór na stanowisko Pracownika Socjalnego

Poniżej dokumenty do pobrania

nabór 2024

zalącznik 1

załącznik 2

Informacje dot. programu „Opieka wytchnieniowa” edycja 2025 - DIAGNOZA POTRZEB

 

Uprzejmie informujemy, iż Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków na środki finansowe w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

W związku z planowanym złożeniem przez Gminę Rabka – Zdrój – Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju wniosku o przyznanie środków finansowych na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, prosimy o zgłaszanie potrzeb na realizacje ww. działań w roku 2025.

Program kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów (zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą niepełnosprawną), którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad:

  • dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  • osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:

ü orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

ü orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.)

Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Uczestnik  nie ponosi odpłatności za realizację usługi w ramach Programu.

Aktywność zawodowa, nie wyklucza członka rodziny lub opiekuna z możliwości uzyskania usługi opieki wytchnieniowej.

Program realizowany jest w dwóch formach:

1)      świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego,

2)      świadczenia usług opieki wytchnieniowej w formie pobytu całodobowego.

Usługi opieki wytchnieniowej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika, które:

1) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie: asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarka, siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym, lub

2) posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, doświadczenie w udzielaniu wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub

3) zostaną wskazane przez uczestnika Programu w Karcie zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.

W przypadku gdy usługi opieki wytchnieniowej, mają być świadczone dla członków rodziny lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad małoletnimi, w odniesieniu do osób, które mają świadczyć usługi opieki wytchnieniowej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 560 z późn. zm.), a także wymagana jest pisemna akceptacja osoby, która ma świadczyć usługę opieki wytchnieniowej ze strony rodzica lub opiekuna prawnego małoletniego.

W celu rozeznania faktycznych potrzeb w zakresie usług opieki wytchnieniowej przeprowadzamy niniejszą diagnozę, która posłuży do przygotowania wniosku na środki finansowe na realizację Programu.

Osoby zainteresowane otrzymaniem wsparcia w ramach Programu „Opieka Wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,  proszone są o zgłaszanie się osobiście do tut. Ośrodka Pomocy Społecznej w  Rabce – Zdroju, ul. Parkowa 2, 34-700 Rabka – Zdrój w pokoju nr 3 bądź telefonicznie pod nr telefonu: (18) 27 79 868
w godzinach urzędowania OPS.

Termin zgłoszenia do Programu upływa 22.11.2024 r.

Zgłoszenie chęci uczestnictwa w programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do udziału w Programie – stanowi jedynie diagnozę potrzeb w powyższym zakresie. Po otrzymaniu środków z funduszu solidarnościowego Gmina Rabka – Zdrój będzie prowadziła nabór uczestników do Programu.

Szczegóły Programu zawarte są pod adresem: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1555,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

 

Dołącz do ogólnopolskiej kampanii Dzieciństwo bez Przemocy

Kampania organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową
Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Kampania Dzieciństwo bez Przemocy ma na celu
przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Składają się na nią ogólnopolskie
i lokalne działania edukacyjne oraz medialne, które trwać będą od 8 października do
19 listopada 2024 roku.

Pliki z informacjami

ZAPROSZENIE KKOD MINISTERSTWO

INSTRUKCJA_PODŚWIETLANIA

 

Projekt wsparcia osób bezrobotnych

Poniżej informacja o projekcie realizowanym przez firmą MDCH i Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan

Szanowni Państwo,

informujemy, że kontynuujemy rekrutację do udziału w projekcie pn. WPROWADZAM ZMIANY (nr projektu: FEMP.06.06-IP.02-0050/23).

W związku z tym, w imieniu zawiązanego partnerstwa pomiędzy firmą MDCH i Małopolskim Związkiem Pracodawców Lewiatan zwracamy się z prośbą do Państwa o rozpowszechnienie informacji o projekcie i zaproszenie do udziału w nim osób pozostających bez zatrudnienia, które utraciły zatrudnienie z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu i nie posiadające jednocześnie źródła dochodu z tytułu innej działalności zarobkowej wykonywanej w wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu pracy lub nie jest jednocześnie osobą samozatrudnioną.

Proszę o kierowanie tych osób do nas. Rekrutacja prowadzona jest w trybie ciągłym, jednak liczba miejsc jest ograniczona (w projekcie biorą również udział osoby w okresie wypowiedzenia i zagrożone utratą pracy).

W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać w szczególności z:
ü indywidualnego doradztwa zawodowego,
ü  szkoleń i kursów prowadzących do uzyskania kwalifikacji/nabycia kompetencji,
ü  płatnych staży – średni czas trwania stażu 5 miesięcy, w tym stypendium stażowe, refundacja kosztów opieki nad dziećmi do 7 roku życia, zwrot kosztów dojazdu,
ü  studiów podyplomowych,
ü  pośrednictwa pracy.

Szerszą informację o projekcie WPROWADZAM ZMIANY mogą Państwo uzyskać w biurze projektu lub na stronie https://mdch.edu.pl/projekty/wprowadzam-zmiany/. Tam też znajduje się formularz elektroniczny, który można wypełnić zdalnie.

Biuro Projektu zlokalizowane jest w Małopolskim Związku Pracodawców Lewiatan pod adresem: Wielicka 181a, 30-663 Kraków, czynne jest od poniedziałku do piątku.
Spotkania osobiste są możliwe w uzgodnionej telefonicznie godzinie.

W przypadku jakichkolwiek pytań, wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny: +48 608 049 466.

Z poważaniem

Mariola Jażdżyk
Specjalista ds. rekrutacji

Harmonogram wypłaty świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego 2024/2025

TERMINY WYPŁAT ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO W OKRESIE 2024/2025

WSKAZANA PONIŻEJ DATA JEST NAJWCZEŚNIEJSZYM PROPONOWANYM TERMINEM WYPŁATY W DANYM MIESIĄCU.

PLANOWANY HARMONOGRAM WYPŁAT MOŻE ULEC ZMIANIE Z PRZYCZYN NIEZALEŻNYCH OD OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RABCE- ZDROJU

WYPŁATY ŚWIADCZEŃ ZA DANY MIESIĄC SĄ REALIZOWANE NIE PÓŹNIEJ NIŻ DO OSTATNIEGO DNIA KAŻDEGO MIESIĄCA.

Październik 2024 r.     24.10.2024 r. 

Listopad 2024 r.         22.11.2024 r. 

Grudzień 2024 r.        18.12.2024 r. 

Styczeń 2025 r.           23.01.2025 r. 

Luty 2025 r.                24.02.2025 r. 

Marzec 2025 r.            24.03.2025 r. 

Kwiecień 2025 r.        16.04.2025 r. 

Maj 2025 r.                  23.05.2025 r. 

Czerwiec 2025 r.          24.06.2025 r. 

Lipiec 2025 r.               24.07.2025 r. 

Sierpień 2025 r.            22.08.2025 r. 

Wrzesień 2025 r.          24.09.2025 r. 

Październik 2025 r.      23.10.2025 r.

Informacja Starostwa - Powiatowy Magazyn pomocowy dla powodzian

Uprzejmie informuję,

że w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w N. Targu, ul. Szpitalna 14, uruchomiono „Powiatowy Magazyn pomocowy dla powodzian”.

Funkcjonuje w godzinach 08:00 – 16:00. Koordynatorem powiatowy jest pracownik PZD – tel. 18 2662888 wew. 803 – p. Paulina Łaś.

Z poważaniem,


Jerzy OSTROWSKI
Pełnomocnik Starosty ds. Zarządzania Kryzysowego

Starostwo Powiatowe w Nowym Targu
e-mail: zarzadzanie.kryzysowe@nowotarski.pl
tel./fax: 18 2661315

UWAGA! SENIORZY zapraszamy na spotkanie z fizjoterapeutą

Informujemy, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju realizuje projekt socjalny „Świadomy senior”.

W ramach projektu w dniu 18.09.2024 r. oraz 16.10.2024 r. w godz. 9.30-12.30 w sali obrad Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju odbędzie się spotkanie z fizjoterapeutą.

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie zainteresowanych seniorów

z terenu Gminy Rabka-Zdrój.

 

KOMUNIKAT DLA OSÓB POBIERAJĄCYCH ŚWIADCZENIA ZWIĄZANE Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

W związku ze zbliżającym się terminem upływu ważności niektórych orzeczeń o niepełnosprawności albo stopniu niepełnosprawności, 3 sierpnia 2024 r. weszła w życie ustawa z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2024 poz. 1165), która wprowadziła przepisy umożliwiające zachowanie statusu osób niepełnosprawnych przez okres oczekiwania na wydanie nowego orzeczenia. Nowe przepisy mają na celu złagodzenie skutków upływu, z dniem 30 września 2024 roku, terminów ważności orzeczeń wydłużonych ustawą z 19 grudnia 2023 roku o szczególnych rozwiązaniach służących zachowaniu ważności niektórych orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o stopniu niepełnosprawności i zachowanie ciągłości wypłaty świadczeń dla osób niepełnosprawnych.

Na podstawie ustawy z 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, został wprowadzony art. 6 bb, umożliwiający zachowanie ważności dotychczasowego orzeczenia o niepełnosprawności albo stopnia niepełnosprawności do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia. Osoby pobierające  świadczenia uzależnione od niepełnosprawności będą nadal do nich uprawnione pod warunkiem spełnienia następujących przesłanek:

  • złożenia przez osobę z niepełnosprawnością wniosku o wydanie nowego orzeczenia o niepełnosprawności albo stopnia niepełnosprawności w okresie ważności swojego orzeczenia;
  • w przypadku osób poniżej 16 roku życia przedłużone orzeczenie obowiązuje nie dłużej niż do 16-ego roku życia (może to być np. 4 stycznia 2025 r.), co wynika z treści art. 6bb ust. 2 ustawy: „Orzeczenia o niepełnosprawności, o których mowa w ust. 1, zachowują ważność nie dłużej niż do dnia ukończenia 16 roku życia przez osobę posiadającą orzeczenie o niepełnosprawności” (w takim przypadku świadczenia przyznane na mocy tak wydłużonego orzeczenia będą przysługiwały do końca miesiąca, w którym wiek 16 lat zostanie osiągnięty),
  • przedłożenie zaświadczenia wydanego przez przewodniczącego powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności uprawnia osobę niepełnosprawną – w okresie oczekiwania na nowe orzeczenie – do odpowiedniego wydłużenia okresu przyznania świadczeń rodzinnych uzależnionych od niepełnosprawności, co wynika z treści art. 6bb ust. 3 ustawy: „Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, przewodniczący powiatowego zespołu wydaje niezwłocznie zaświadczenie potwierdzające złożenie tego wniosku oraz określające termin ważności dotychczasowego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności.”.

Webinar dla seniorów - Okazja czy oszustwo – sprawdź zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Jak samodzielnie weryfikować oferty inwestycyjne. Okazja czy oszustwo – sprawdź zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 20 września 2024 roku (10:00-13:15).

 

Cel

Celem spotkania online (webinarium) jest zwrócenie uwagi seniorów na ryzyka związane
z inwestycjami na rynku finansowym, uwrażliwienie na ryzyko oszustw oraz przekazanie wskazówek dotyczących możliwości weryfikacji podmiotów oferujących usługi na rynku finansowym, w tym z wykorzystaniem informacji dostępnych na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego.

 

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=90042&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 19 września 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

 

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.

 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Materiały:

Zał. 3 – Informacja nt. webinarium dla seniorów i ich opiekunów – 20 września 2024 roku

Zał. 4 – Klauzula informacyjna dla uczestników i osób ich zgłaszających na seminaria w ramach projektu edukacyjnego CEDUR.docx

 

« Poprzednia stronaNastępna strona »