Informacja
20 marca 2024
Informujemy, że w dniu 29.03.2024 r. ( Wielki Piątek) Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju będzie czynny do godziny 12.00.
20 marca 2024
Informujemy, że w dniu 29.03.2024 r. ( Wielki Piątek) Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju będzie czynny do godziny 12.00.
19 marca 2024
Przypominamy o trwającym naborze wniosków gmin o dotację celową na lata 2024-2026 w ramach Zadania „Małopolska Niania 3.0”.
Zadanie „Małopolska Niania 3.0” polega na udzieleniu pomocy finansowej w formie dotacji celowej gminom z przeznaczeniem na wsparcie rodziców dzieci w wieku do lat 3 w formie świadczenia pieniężnego na dofinansowanie kosztów zatrudnienia niani.
Nabór wniosków gmin o dotację prowadzony jest przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w sposób ciągły od dnia 22.02.2024 r.
Zachęcamy do złożenia wniosku w pierwszym etapie naboru, tj. do 31.03.2024 r. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie zastrzega sobie bowiem możliwość wstrzymania lub zakończenia naboru, w szczególności w przypadku, gdy pula środków przewidziana do wykorzystania na dany rok, bądź na całość Zadania zostanie rozdysponowana.
Wypełniony na dołączonym do niniejszego maila formularzu i podpisany przez osoby uprawnione Wniosek o przyznanie gminie dotacji należy złożyć:
1) za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków
lub
2) osobiście – w siedzibie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie, ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków – w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00
lub
3) elektronicznie – za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP dostępnej pod adresem: https://epuap.gov.pl/ skrzynka podawcza Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa– klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-urzedu/ropskrakow – z wykorzystaniem Pisma ogólnego do podmiotu publicznego i oznaczeniem w temacie: „Wniosek-Małopolska Niania 3.0”.
UWAGA! Wniosek złożony drogą elektroniczną musi zostać przesłany w formacie .pdf i podpisany elektronicznie (tj. przy użyciu podpisu kwalifikowanego) przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu gminy. Skan podpisu nie jest podpisem elektronicznym.
Ze względu na formuły obliczeniowe ułatwiające kalkulację wydatków zaleca się, aby wniosek został sporządzony i zapisany najpierw w pliku excel, a następnie zapisany w formacie .pdf i przekazany do podpisu.
Rekomenduje się, aby niezależnie od wybranego sposobu złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 1-3), wypełniony plik excel został dodatkowo przekazany na adres e-mail: niania@rops.krakow.pl lub na adres skrzynki ePUAP, o której mowa wyżej. Przesłanie wniosku wyłącznie w pliku excel lub wyłącznie na adres e-mail nie będzie uznane za jego złożenie.
Szczegółowe informacje nt. prowadzonego naboru zamieszczone są na stronie internetowej ROPS w zakładce Małopolska Niania: https://rops.krakow.pl/malopolska-niania/aktualnosci
Informacje dot. realizacji Zadania można uzyskać w Punkcie Informacyjnym Działu Małopolska Niania:
– osobiście – w siedzibie ROPS w Krakowie przy ul. Piastowskiej 32
– dzwoniąc pod nr telefonu: 12 422 06 36 wew. 23 lub 698 897 002
– pisząc na adres e-mail: niania@rops.krakow.pl
19 marca 2024
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. I edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji.
Webinarium (spotkanie online) odbędzie się 24 kwietnia 2024 roku (10:00-12:30).
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=88338&p_id=18
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie będą przesyłane na bieżąco.
Celem spotkania online (webinarium) jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe.
W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex.
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane przed webinarium, a szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Zał. 1 – Program webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów – 24 kwietnia 2024 roku
11 marca 2024
Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju realizuje Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024. Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Program adresowany jest do osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym lub umiarkowanym, lub traktowane na równi do wymienionych zgodnie z Ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych oraz do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, jak również konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Gmina/powiat, przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:
1) osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
2) osób posiadających orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym
stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997
r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju w 2024 r. obejmie wsparciem 45 osób z niepełnosprawnością.
Wartość otrzymanego dofinansowania: 404 697,62 zł
Całkowita wartość: 404 697,62 zł
Zachęcamy do kontaktu osoby zainteresowane Programem – to pozwoli w przyszłości aplikować o środki na realizację Programu na kolejną edycję.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu 18 26-80-482
11 marca 2024
Informujemy, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju realizuje Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, który jest adresowany do rodziców/opiekunów osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, którzy sprawują bezpośrednią opiekę i wymagają wsparcia w postaci doraźnej, krótkotrwałej przerwy w sprawowaniu opieki oraz podniesienia swoich umiejętności i wiedzy w zakresie opieki nad tymi osobami. Program adresowany jest do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, jeżeli występuje konieczność stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, jak również konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą z niepełnosprawnością.
W pierwszej kolejności wsparciem objęci będą członkowie rodziny lub opiekunowie sprawujący bezpośrednią opiekę nad osobą
z niepełnosprawnością, która stale przebywa w domu i nie korzysta np. z ośrodka wsparcia, z placówek pobytu całodobowego, ze środowiskowego domu samopomocy, z dziennego domu pomocy, z warsztatów terapii zajęciowej lub niezatrudnionych, uczących się lub studiujących.
W ramach otrzymanego dofinansowania w roku 2024 z wsparcia w formie pobytu dziennego skorzysta 10 opiekunów osób z niepełnosprawnością .
Całkowita wartość: 69 215,16 zł
Wartość dofinansowania: 69 215,16 zł
Zachęcamy do kontaktu osoby zainteresowane Programem – to pozwoli w przyszłości aplikować o środki na realizację Programu na kolejną edycję.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu 18 26-80-482
26 lutego 2024
Przedstawiciele organizacji migam.org i www.pracabezbarier.eu wspierających społeczność niesłyszących, informują o nowym projekcie wsparcia dla osób z dysfunkcją słuchu w ubieganiu się o dofinansowanie z programu ” Czyste powietrze” . Celem projektu jest ułatwienie dostępu do środków na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i zmianę źródeł ogrzewania. Ww. organizacje oferują indywidualną asystę w procesie składania wniosków, w tym pomoc w zrozumieniu wymagań programu, doradztwo technologiczne oraz wsparcie w przygotowaniu wniosków.
15 lutego 2024
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na dyżur telefoniczny w dniu 20 lutego 2024 r. (wtorek) w godz. 10.00-12.00
Numer telefonu: 18 449-85-45
Świadczenie wychowawcze 800+
Świadczenie wspierające dla osób z niepełnosprawnością
19 stycznia 2024
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać
w Internecie” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji oraz Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Webinarium (spotkanie online) odbędzie się 22 stycznia 2024 roku (17:00-18:30).
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=87425&p_id=18
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie będą przesyłane na bieżąco.
Celem spotkania online (webinarium) jest przekazanie w przystępny sposób wiedzy na temat zagrożeń na rynku finansowym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe.
W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex.
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane przed webinarium, a szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem na spotkanie.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Zał. 1 – Program webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów – 22 stycznia 2024 roku
04 stycznia 2024
Od 2 stycznia 2024 r. ponownie będzie można składać wnioski o dodatek osłonowy.
Komu przysługuje dodatek osłonowy?
Dodatek osłonowy przysługuje:
Dochód ustalany jest na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Uwzględniany jest dochód osiągnięty w 2022 roku. Do obliczenia dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej emerytury.
Ponieważ dodatek ma obowiązywać przez pół roku jego wysokość wyniesie połowę kwot, które obowiązywały w całym roku 2023 z uwzględnieniem waloryzacji o urzędowo potwierdzony wskaźnik inflacji w 2022 roku, który wyniósł 14,4 proc.
Ile wyniesie dodatek osłonowy?
Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:
Dodatek osłonowy, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243), wynosi rocznie:
Za jaki okres przysługuje dodatek mieszkaniowy i kiedy jest wypłacany?
Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
Wnioski składa się w terminie do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpoznawane. Dodatek osłonowy wypłacany będzie jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
Informacja o przyznanym dodatku osłonowym
Przyznanie dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji.
Informacje o przyznaniu dodatku osłonowego będą przekazywane na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Gdzie składać wniosek o wypłatę dodatku osłonowego?
Wnioski można składać:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 182680477, 182680476 lub osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju ul. Parkowa 2, Dział Świadczeń Rodzinnych, pokój nr 2 w godzinach pon. 8.00-17.00, wt.-czw. 8.00-16.00, pt. 8.00-15.00
22 grudnia 2023
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju uprzejmie informuje, iż w dniu 29 grudnia (piątek) 2023 roku, Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju będzie czynny do godz. 14:00. W dniu 08 stycznia (poniedziałek) 2023 r. Ośrodek Pomocy Społecznej będzie nieczynny.