AA+A++

Projekt „KOOPERACJE 3D

Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju realizuje Projekt „KOOPERACJE 3D
mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom OPS oraz klientom korzystającym ze wsparcia tut. Ośrodka
Kooperacja 3D

WOLONTARIURSZE WSPIERAJĄ SENIORÓW

Zarząd Osiedla „Orkana” wraz z Młodzieżową Radą Miejską, działającą przy Urzędzie Miejskim w Rabce- Zdroju, oferuje starszym mieszkańcom osiedla,
osobom samotnym i potrzebującym wsparcia, pomoc w zrobieniu zakupów czy załatwieniu codziennych spraw.

Tel. 535 388 830

Dofinansowanie pomocy terapeutycznej dla osób niepełnosprawnych

Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce-Zdroju zamieszcza informacje otrzymane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych o dofinasowaniu pomocy terapeutycznej.
Szczegółowe informacje w załącznikach poniżej.

Załączniki:
dofinansowanie os. niepełnosprawnych

wsparcie osób niepełnosprawnych 

Wsparcie Seniora

WSPIERAJ SENIORA
Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju informuje, że przystąpił do programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „Wspieraj Seniora”.
Wsparcie skierowane jest do osób w wieku 70+ , które zdecydują się pozostać w domu w związku z obowiązującym stanem epidemii i rosnącą liczba zakażeń koronawirusem. W ramach programu seniorzy mogą poprosić o pomoc w czynnościach, które wymagają wyjścia z domu, a które utrudnione są przez panującą pandemię tj. zrobienie zakupów spożywczych czy dostarczeniu artykułów higienicznych.
Jak uzyskać pomoc?
KROK 1.
Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11
• Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
• Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
• Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej
KROK 2.
• Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
• Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do ośrodka pomocy społecznej oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie.
• W razie wątpliwości, zadzwoń do Twojego ośrodka pomocy społecznej.
KROK 3.
• Przychodzi do Ciebie osoba, którą OPS wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
• Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
KROK 4.
• Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

PAMIETAJ:

Koszty zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Płaci się tylko za rzeczywisty koszt zakupów, usługa jest nieodpłatna. Ponadto wolontariusz nie będzie pukał do domu seniora, jeśli starsza osoba nie zgłosi wcześniej przez telefon zapotrzebowania na usługę.
W razie wątpliwości skontaktuj się z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

II Nabór na stanowisko pracy - PRACOWNIK SOCJALNY

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju
ogłasza nabór na stanowisko:
pracownik socjalny
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju
ul. Parkowa 2, 34-700 Rabka – Zdrój

TREŚĆ NABORU
nabór 2

OŚWIADCZENIA
oświadczenia

OGŁOSZENIE O ODWOŁANIU NABORU

odwołanie

KOMUNIKAT W SPRAWIE PRZYJMOWANIA STRON - świadczenia rodzinne

Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju informuje, że od poniedziałku, 3 sierpnia br. będą przyjmowane wnioski na okres zasiłkowy 2020/2021 o ustalenie prawa do Świadczeń Rodzinnych (zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami, specjalnego zasiłku opiekuńczego); Dobry Start, 500+ ( wyłącznie dzieci nowo narodzone lub dzieci na które świadczenie nie jest przyznane) oraz Funduszu alimentacyjnego.
Ośrodek przypomina, że w tym roku nie będzie możliwości wypełnienia wniosku na miejscu. Pracownicy rekomendują składanie wniosków elektronicznych (300+, 500+) lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.

„W trosce o Państwa bezpieczeństwo zachęcamy do korzystania ze wzoru wniosków zamieszczonych na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Rabce – Zdrój. Wypełnione i podpisane wnioski w wersji papierowej wraz z kompletem dokumentacji należy wrzucić w zaklejonej kopercie (lub foliowej koszulce na dokumenty) do skrzyni korespondencyjnej, umieszczonej przed budynkiem OPS Rabka – Zdrój.
Informujemy, że starannie wypełniony wniosek, jego kompletność i złożenie wszystkich niezbędnych podpisów przez wnioskodawcę będzie miało wpływ na termin jego rozpatrzenia. Natomiast ewentualne braki we wniosku czy dokumentacji będą wpływały na wydłużenie czasu rozpatrzenia wniosku” – czytamy w komunikacie. Dochody nie opodatkowane np. stypendia, alimenty, dochody z zagranicy należy wpisać w załączniku ZSR-O5, gospodarstwo rolne w załączniku ZSR-07.

W przypadku pobierania funduszu alimentacyjnego oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego
w uzasadnionych sytuacjach klienci będą przyjmowani pojedynczo, bez osób towarzyszących (w szczególności dzieci).
„Ze względu na stan epidemii, koniecznym jest zastosowanie się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia odnośnie COVID-19, zatem przed wejściem na salę bezwzględnie należy zdezynfekować ręce, zakryć usta i nos oraz zachować odpowiedni dystans od drugiej osoby. Klienci bez maseczek nie będą obsługiwani. W razie konieczności uzupełnienia dokumentów, należy mieć swój długopis”.

Składanie wniosków do urn odbywa się w godzinach urzędowania OPS.

Szczegóły na stronie internetowej www.ops.rabka.pl
oraz pod nr tel. (18) 26-80-477, (18) 26 80 476
tel kom. 885 443 441

Komunikat w sprawie obsługi klientów!

Komunikat ws. środków prewencyjnych stosowanych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju w związku z koronawirusem SARS-CoV-2
Ośrodek Pomocy Społecznej w Rabce – Zdroju, NIE BĘDZIE PROWADZIŁ BEZPOŚREDNIEJ OBSŁUGI KLIENTÓW DO ODWOŁANIA

Wszelkie sprawy wymagające osobistej wizyty w Ośrodku będą załatwiane po wcześniejszym telefonicznym umówieniu: 18 26 79 868, 18 26 80 482, 18 26 80 477, 18 26
Zachęcamy do skorzystania z elektronicznej formy komunikacji mail: ops.rabka@pro.onet.pl, zasilki@rabka.pl

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
w Rabce – Zdroju
Barbara Łopata

PROGRAM "MAŁOPOLSKA NIANIA 2.0"

Szczegółowe informacje o realizowanym projekcie są dostępne na stronie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie
link do strony poniżej:
https://www.rops.krakow.pl/aktualnosc/ii-nabor-do-projektu-malopolska-niania-20-1840.html

PORADNICTWO OBYWATELSKIE (pomoc prawna, mediacje, cyberprzemoc)

Dzień dobry,
Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT NOWOTARSKI, w ramach którego prowadzimy nieodpłatną pomoc prawną oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, w tym nieodpłatne mediacje.

Celem jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi, przy wsparciu prawników i doradców obywatelskich.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy – prowadzimy również edukację prawną. Dlatego zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o umieszczenie linku do spotu promocyjnego zachęcającego do korzystania ze świadczeń, na stronach internetowych, serwisach społecznościowych i tym podobnych kanałach komunikacji, tak aby informacja trafiła do możliwie największej liczby mieszkańców.

LINK DO FILMIKU:
– publikacja na portalu społecznościowym YouTube: https://youtu.be/MAHGmyBCyrA

– publikacja na tematycznym profilu na Facebooku: www.fb.com/pomocprawna.sursumcorda/videos/268888730859004/?t=51

Ponadto, przekazujemy linki do trzech filmików edukacyjnych z zakresu: mediacji, praw konsumenckich oraz cyberprzemocy, które także mogą zostać wykorzystane i opublikowane na Państwa serwisach, do czego zachęcamy.

ANIMACYJNY FILMIK EDUKACYJNY Z ZAKRESU MEDICJI: https://www.youtube.com/watch?v=nLAL1BWFXac
ANIMACYJNY FILMIK EDUKACYJNY Z ZAKRESU PRAW KONSUMENCKICH: https://www.youtube.com/watch?v=WfJsm1EV6Vk
ANIMACYJNY FILMIK EDUKACYJNY Z ZAKRESU CYBERPRZEMOCY: https://www.youtube.com/watch?v=d-ME7clmzIk

Mamy przekonanie, że szczególnie w tym czasie dynamicznych zmian w prawie – wielu mieszkańców może mieć pytania i wątpliwości natury prawnej, w czym mogą być przydatni dostępni specjaliści. Pomoc świadczona jest w pełnym zakresie prawa, również dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które w przeciągu ostatnich 12 miesięcy nie zatrudniali pracowników.

Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach korzystania ze wsparcia znajdują się na stronie internetowej Powiatu – https://www.powiat.tatry.pl/index.php/urzad/pomoc-prawna

Program 300+"Dobry Start"- nabór wniosków

1 lipca 2020 r. rusza nabór wniosków do programu „Dobry Start”. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny 2020/2021. Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 roku życia. Jednocześnie należy pamiętać, że świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program nie obejmuje również studentów.
Wniosek o świadczenie Dobry Start można składać online od 1 lipca 2020 r. przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS oraz od 1 sierpnia także drogą tradycyjną
(w formie papierowej) bezpośrednio w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rabce -Zdroju /parter/ lub za pośrednictwem poczty. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2020 r.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Wzór wniosku o świadczenie Dobry Start do pobrania : https://www.gov.pl/web/rodzina/wzor-wniosku-o-swiadczenie-dobry-start

Ze względu na panującą obecnie sytuację związaną z epidemią koronawirusa zachęcamy jednak wszystkich do korzystania głównie z elektronicznej drogi składania wniosków przez Internet. Elektroniczna forma wnioskowania o świadczenie to nie tylko szybkość i wygoda, ale przede wszystkim wyraz troski nasze wspólne bezpieczeństwo w obliczu pandemii COVID-19.

Przypominamy – w tym roku nie trzeba składać kolejnego wniosku o przyznanie świadczenia wychowawczego w ramach programu „Rodzina 500+”. – Wniosek złożony w ubiegłym roku, czyli w terminie od 1 lipca 2019 r., to świadczenia przyznane do końca maja 2021 r. Z kolei rodzice i opiekunowie, którzy nie pobierają jeszcze świadczenia wychowawczego, bo np. dziecko dopiero się urodziło, w każdej chwili mogą przystąpić do programu składając odpowiedni wniosek.
Szczegółowe informacje pod nr telefonu (18) 26 80 476, 26 80 477

« Poprzednia stronaNastępna strona »